⠀

⠀

تجربات

  • توصیه یکی از معلم های دبیرستان بود: «هر روز بعد از نماز صبح، نماز استغاثه به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بخوانید و از حضرتشان بخواهید ایشان آن روز دستتان را بگیرند، ایشان جلو حرکت کنند و شما پشت سرشان، عجیب وقتتان بابرکت می شود.»
    این را به عینه می دیدم، روزهایی که بدون هیچ عمل خاصی، همین جور از دستم در می رفت، روزهایی که به بطالت می گذراندم، بعد می دیدم آن روز نماز استغاثه را فراموش کردم بخوانم...
  • دعاهایی که خطابشان به خداورند است، عجیب تو طواف بیت الله می چسبد؛ وقتی که می خوانی: «سبحانک یا رحیم تعالیت یا کریم أجرنا من النار با مجیر...» انگار همین لحظه، یک سمت آتش دوزخ است و طرف دیگر رحمت بی اندازه او... نگاهت به آتش است و امیدت به وسعت مغفرتش... وقتی می رسی به «یَا رَبَّ الْبَیْتِ الْحَرَامِ یَا رَبَّ الشَّهْرِ الْحَرَامِ یَا رَبَّ الْبَلَدِ الْحَرَامِ...»
    خدایا! این بنده حقیر توست درست در همین جا، در ماه حرام، مسجد الحرام...؟!؟!
    کمیل، مجیر، یستشیر، جوشن کبیر، مناجات حضرت امیر المومنین(علیه السلام) در مسجد کوفه، مناجات شعبانیه، دعای ابوحمزه... انگار این دعاها را برای همین جا گفته اند... .
  • و در سعی ـ که همیشه آنقدر آدم را هول می کنند و سریع انجام می دهند که لذتش را نمی بری ـ دعاهایی که خطاب به مولایمان مهدی فاطمه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، دل آدمی را بارانی می کند.... تازه سعی ات معنا پیدا می کند، آمده ای اینجا، می روی، می آیی تا مولایت را بیابی، چشمه حیات... «متی ترانا و نراک» و این بار صد افسوس که یقین داری آقایمان همین جاست و غریب، قریب... *

*تجربه شخصی بود، وقتی سر سعی حج تمتع، خواستم چیزی بگذارم که گوش دهم تا مسافت این راه یکدست راحت تر تمام شود؛ تنها دعایی که در گوشی ام بود، ندبه بود و عهد و آل یاسین... و عجیب هوای دلم را بارانی کرد.
**رسما عذرخواهی از گل عزیز که نمی رسم مرتب آپ بکنم. دعا بفرمایید خدا به وقتم وسعت دهد.
نظرات 3 + ارسال نظر
گل 1392/08/19 ساعت 16:08

سلاااام
واقعا" دو ماه میخوای نباشی؟؟؟
درسته شعفش بیشتره...ولی منم دل دارم....اما باشه
راست میگی این مدت احترام داره و حرمت...
من صبر میکنم و چشم انتظارم هم به دوباره نوشتن تو
هم به دعات..
.برام دعا کنی تو این ایام و مراسماتی که میری.
منم لیاقت داشته باشم نائب الزیاره ت تو قطعه ای بهشت هستم.

سلام عزیز دل
خیلی خواستم بنویسم، اما نشد...
باور کن اگر بخاطر شما نبود، تا حالا صدبار در اینجا رو تخته می کردم.
محبت داری
شما هم خیلی دعا کن...
آقا که یه مدته اصلا نمی طلبن... دعا کن بیام. دلم لک زده برای نشستن تو صحن انقلاب... روبروی گنبد طلا
السلام علیک یا اباالحسن...

گل 1392/08/17 ساعت 19:15

شهر الحسین (ع) رسید
دلم به یاد امام و یارانش لرزید
اشکم جاری نشد پس چرا؟
این یکسال چه کردم که لیاقت گریه بر شما از من سلب شد؟
وای بر من...وای بر من...وای بر من...

السلام علیک یابن الزهرا

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

گل 1392/08/11 ساعت 19:38

اختیار داری کوثرجان...
چشم حتما برات دعا میکنم که برکت بگیره زمانت...!!!
چ تجربیات زیبایی....
خوشا به حال حاجیان امسال!!!

سلام گل جان
ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد