⠀

⠀

بستن توشه

بچه تر که بودم،

وقتی می شنیدم ماه رمضان می خوانند: اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام فی عامی هذا و فی کل عام نمی فهمیدم یعنی چه؟!؟
بزرگتر که شدم، یاد گرفتم: ولله علی الناس حج البیت من استطاع الیه سبیلا
پیش خودم می گفتم: امثال ما که استطاعت نداریم، شاید   بعدا وقتی بزرگتر شدم، مبلغی، معینه ای شدم و رفتم...
....
سال اول دانشگاه که رفتم طرح ولایت، حاج آقا ماندگاری ، بهمان گفت: حج نه همت است ، نه قسمت ، که دعوت است؛ در دعاهایتان بخواهید وبخوانید:

اللهم ارزقنا حج بیتک و زیارة قبر نبیک و قتلا فی سبیلک...

از آن سال به بعد، این دعا بعد از درخواست فرج آقایمان امام زمان ، شد پای ثابت دعاهایم؛ اما هیچ وقت باور نداشتم که می شود...
سال 84 که اسمم عمره دانشجویی درآمد، و هزینه اش هم جور شد، فکر می کردم این سفر اول و آخرم است. مگر می شود در این دنیای مادی به این گرانی، و این همه آدمی که در صف هستند، باز هم بتوانم بیایم عمره...

گذشت؛ آنهایی که رفته اند می دانند که بعد از سفر اول، آتش اشتیاق دیدار مجدد بیت الله الحرام و مدینة النبی، در وجود آدمی هرروزشعله ورتر می شود. برای باردوم که مشرف شدم، باورم نمی شد؛ خدایا برای بار دوم؟!؟ من، بنده گنه کار تو ...
.
.
.
.
.
.
.
.
و حالا...
هنوز که نرفتم ؛ نمی دانم آیا اسم من هم جزو حجاج بیت الله الحرام  نوشته شده است یا نه؟!؟!
اما بار سفر بسته ام که بروم، شاید این هیچ را هم بین حاجیان بیت الله راه داده اند...

 بیت الله

(این عکس رو خودم گرفتم...)

آمدم بگویم خوبی، بدی دیدید حلال کنید. از ته دل... ا

و امیدوارم جزو« ان تکتبنی من حجاج بیتک الحرام المبرورحجهم المشکور سعیهم المغفور ذنوبهم المکفر عنهم سیأتهم»باشم . انشاءالله*
*قبلا از سفر حج، وبلاگی داشتم با نام «عمره دانشجویی، 2واحد» با آدرس termetabestani، آن موقع از خاطرات عمره ام می نوشتم، اما هیچ وقت تمام نشد، این پست خداحافظی ام بود بر روی آن وبلاگ/
بعضی از پست های خوبش را اینجا بازنشر می کنم، مثل پست قبل (چندسال گذشت؟!)... بعد از حج، دیدم دیگر آن وبلاگ ظرفیتش را ندارد، و آمدم اینجا...
**اگر خدا توفیق بدهد، می خواهم خاطرات حجم را بنگارم در همین روزهایی که حجاج بار سفر بستند به دیار وحی...

شاید تسلای خاطری بشود برای جاماندگانی که دلشان را راهی سرزمین وحی کرده اند؛
این روزها آن هایی که رفته اند حالشان غریب تر است، چون می دانند حج یعنی چه؟!
آن هایی که نرفته اند، آرزومند سرزمین وحی اند،
و آن هایی که عازم اند، مشتاقند،
اما
هیچ کس حال آنانی را که رفته اند را نمی داند...
حج سفری است غریب، عجیب که تا نروی، نمی دانی چه در انتظارت است...
***امروز، روز زیارتی آقایمان بود... صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا (علیه السلام)

نظرات 1 + ارسال نظر
گل 1392/07/07 ساعت 20:54

سلام خدا نکشتت کوثر جان
شوکه شدم....با خودم گفتم نکنه این میخواسته بره ولی تا الان هیچی نگفته....البته تو دلم برای ی آن خوشحال شدم و حسودیم شد...تند تند خوندم تا برسم به آخرش ببینم که نه پست جا مونده داشتی...
به هر حال خوش به حالت که برای باردوم رفتی....
من هنوز تو شوک متن قبلی تم...
اگه خدا بخواد و بتونم میخوام 10روز اول ذی الحجه رو روزه بگیرم و اون نمازش رو هم بخونم...خدا لیاقتشو بده خوبه!!!:)
تو انین شبها برام دعا کن که خدا ببخشتم...
اللهم ارزقنا حج بیتک الحرام فی عامی هذا و فی کل عام

علیکم السلام گل جان
پست جا ماندن است...
بیا بیرون دوستم...
منم اگر بشود، دوست دارم بخوانم، هر چند دلم بدجور گیر است... عرفه اگر رفتی حرم، خیلی التماس دعا... مولایمان، دو سه سالی بعد حج، طلبیدند، اما...
بی توفیقی شاخ و دم ندارد...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد